Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętej Jadwigi Królowej w Rzezawie

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętej Jadwigi Królowej w Rzezawie

Portret królowej Jadwigi

                  32-765, Rzezawa

                ul. Szkolna 11

                tel. 146127832 

E-mail: szkola@psprzezawa.pl

Projekt HUMINE

Logo projektu HUMINE

 

HUMINE – to regionalny ośrodek udzielający wszechstronnego wsparcia dla szkół województwa małopolskiego w zakresie nowoczesnej dydaktyki w środowisku cyfrowym.
Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE jest elementem Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej - Pakiet Edukacyjny utworzony w ramach realizowanego przez Województwo Małopolskie w partnerstwie projektu pn. „Małopolska Chmura Edukacyjna - nowy model nauczania" i stanowi odpowiedź na zdiagnozowane w czasie pandemii pilne i strategiczne potrzeby wsparcia oświaty w regionie. O jego powołaniu zdecydowali w połowie maja 2020 r. wspólnie: Zarząd Województwa Małopolskiego, Małopolski Kurator Oświaty i Wojewoda Małopolski.
Organizatorem i operatorem HUMINE jest Stowarzyszenie „Miasta w Internecie".
Transformacja cyfrowej szkoły - wg metodyki HUMINE – to przeprowadzenie zmian na polach: metodyki nauczania, podnoszenia kompetencji cyfrowych nauczycieli, dobrostanu nauczycieli i uczniów, organizacji szkoły oraz infrastruktury cyfrowej.

Projekt HUMINE

CELE PROJEKTU HUMINE

Zmiany metodyczne i kompetencyjne

  • Zapewnienie warunków do „uczenia się przez doświadczenie" poprzez wprowadzanie do codziennej dydaktyki modelu STEAM - Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics. W modelu STEAM uczeń staje się twórcą wiedzy, wynalazcą, konstruktorem, uczy się szukając odpowiedzi na pytania na własną rękę i samemu budując narzędzia potrzebne do własnych odkryć.
  • Nabycie przez nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych kompetencji metodyczno-cyfrowych, a przez dyrektorów kompetencji w zakresie zarządzania transformacją cyfrową placówki
  • Upowszechnienie metod dydaktycznych aktywizujących ucznia, zapewniających warunki do interakcji między nauczycielami a uczniami oraz indywidualizacji nauczania, a także do odmiejscowienia czenia (się).

Zmiany organizacyjne i infrastrukturalne 

  • Wdrożenie procedur i upowszechnienie kultury dbałości o bezpieczeństwo i higienę cyfrową uczniów oraz pracowników szkoły
  • Dokonanie zmian organizacyjnych w szkole umożliwiających skuteczne przeprowadzenie transformacji cyfrowej
  • Zapewnienie szerokopasmowego dostępu do Internetu dla uczniów i pracowników na terenie całej szkoły
  • Zapewnienie cyfrowych urządzeń, pomocy dydaktycznych, aplikacji i narzędzi cyfrowych, niezbędnych do przeprowadzenia transformacji cyfrowej.

                                                                                                          Czytaj więcej o Projekcie HUMINE....